Nit solidària de beques i ajuts a la SEIS

21-06-2023 09:55

La Socrates Educa International School Salou va ser l'escenari el passat divendres 16 de juny de l'entrega de premis i beques de la Fundació Socrates Educa en l’11a Nit del Mecenatge. L’objectiu de la vetllada és recaptar fons per donar suport a les famílies que ho puguin necessitar per poder oferir una educació internacional inclusiva. Es van entregar tres beques per a estudiants i dos per a docents.

El Premi Socrates Educa STEAM (sustentat per Fruselva) per a un/a estudiant en l’àmbit científic, tecnològic i matemàtic va ser per a Alex Quesada, de BAT1. El Premi Socrates Educa Humanities (sustentat per la pròpia SEF) a un/a estudiant en l’àmbit humanístic va ser per a Aina Solano, d’ESO4. La Beca a l’Excel·lència Sr. Joan Gumà a un/a estudiant de la SEISva ser per a Leire Olivan, d’ESO4.

Pel que fa als Premis Sòcrates Educa a l’Excel·lència Docent (sustentats per la pròpia SEF), pretenen promoure i reconèixer l’excel·lència de l’activitat docent en l’àmbit l’escolar incidint en la innovació educativa, el desenvolupament del projecte Sòcrates Educa i l’aplicació dels 4 pilars de l’escola, que són la internacionalitat, l’ús adequat de les tecnologies, la sostenibilitat i el servei a la comunitat. El Premi Sòcrates Educa a l’Excel·lència Docent en l’àmbit humanístic va ser per a Iris Pujol, mestre de primària. El Premi Sòcrates Educa a l’Excel·lència Docent en l’àmbit científic, tecnològic i matemàticva ser per a Albert Martí, mestre d’ESO, BAT i IB.

A més de les beques i premis que es van entregar, la Fundació ofereix altres ajuts. Un d'ells és la Beca Sr. Esteve Blasi. És una beca preferiblement pensada per una alumna de fora la SEIS, amb projecció acadèmica i ambició per uns estudis internacionals que, tenint talent, voluntat, actituds i aptituds per estudiar, tingui una limitació econòmica per poder cursar aquests dos anys d’estudis pre-universitaris i vulgui fer-los a la SEIS. La beca, que és bianual, cobrirà la totalitat de la despesa acadèmica de l’estudiant durant els dos cursos del batxillerat.

La Fundació promou un conjunt de beques (amb cobertura total o parcial del cost d’escolarització o serveis) als estudiants que, els pugui convenir per diferents motius. Els candidats/es han de presentar la seva candidatura a la Fundació abans de final de juliol de cada curs per poder accedir a la primera ronda de sol·licituds i assignacions.

També es va aprofitar la nit per explicar pròximes fites del projecte educatiu de la Fundació, com pot ser la consecució del Socrates Educa International Campus que, ja en funcionament des del curs passat, por oferir residència a estudiants que la necessitin per accedir a l’escola internacional.

La vetllada va acabar amb una festa amb la participació de més de 200 persones, entre els que hi havia la comunitat de la pròpia escola (famílies, Patronat, staff i alumnat), a més de d’autoritats i representants d’altres entitats del territori.